Dag 24 – Det här får mig att gråta.

Nu känner jag att jag väldigt naket kommer ge ut mig själv, men ibland måste man visa att man bara är människa, att man är sårbar. Saker som får mig att gråta går i perioder. Jag är inte en sån person som gärna gråter, iallafall inte så folk ser. Självklart kan jag göra det men jag är försiktig med vilka jag gör det inför. Sedan kan jag känna själv att jag skulle behöva gråta ibland när jag är ensam men så går det inte. Men när jag väl gråter så är det just nu för någon av de här anledningarna:

1. Att jag saknar min syster.
Precis som jag redan nämnt flera gånger nu i bloggen så saknar jag min syster otroligt mycket. T.ex. sist jag grät så var det för att jag letade efter en hudkräm i en låda, också hittade jag ett brev och ett gosedjur som jag fick av henne i present ett tag innan hon flyttade. Det räckte för att jag skulle börja gråta. Har varit väldigt jobbigt sen i julas när jag för första gången insåg att hon var borta eftersom jag för första gången var tvungen att skicka hennes julklapp på posten. Saknar hennes skratt och hennes värme när hon håller min hand. Ja, det är jobbigt att hantera att förlora någon som man haft som vana att ha nära.

2. Stress.
I vissa perioder kan jag känna att det blir lite för mycket, t.ex. om det är väldigt mycket i skolan och jag har svårt att få ihop det. Samma kan jag känna mig väldigt stressad de perioder jag är sjuk mycket och inte får träna och sådär, för precis som jag berättade för nåt inlägg sedan så mår jag inte bra när jag inte får träna. Träningen har som en läkande och lugnande effekt på mig och jag blir piggare och gladare. Jag personligen har väldigt svårt för stress och blir lätt stressad, men överstressad blir nog de flesta ibland, och mitt sätt att stressa ner kan då vara att gråta så jag får ur mig det =)

Annars gråter jag inte över nåt annat just nu. Bara om jag känner medlidande för någon annan, t.ex. om man ser nåt på TV eller om nån i ens närhet mår dåligt.

Man är väl inte mer än människa =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0