Dag 23 – Det här får mig att må bättre.

Jag ångrade mig, jag fortsätter med listan hahaha (a) Det finns många saker som får mig att må bättre, men jag tänkte lista de främsta sakerna.

1. Gymmet
Kanske inte helt oväntat va? Tillbringar ju faktiskt typ 4 av 7 dagar där. Jag kan faktiskt inte beskriva hur viktigt gymmet är för mig. Jag mår inte bra utan min träning. Det känns skumt i kroppen, jag får ont i benen, blir rastlös, deprimerad osv. Hahah det låter illa men det är faktiskt sant! Typ som på lovet så var jag ju sjuk så mycket att jag bara hann med att gymma 3 ggr under hela den tiden. Sista helgen låg jag faktiskt och grät för jag hade sån abstinens haha. Det är inte bara en psykisk grej som vissa kanske tror, utan jag känner verkligen av fysiskt att jag inte mår bra. Gymmet är ett sätt för mig vara själv med mina tankar, konstigt nog så har det som en avslappnande effekt för mig att gymma. Efteråt blir jag mycket snällare och gladare mot alla, jag är nästan bitchig när jag inte har fått min träning :( Mitt andra hem helt enkelt! :)

Dörren till himlen (nästan) haha! Bilden är från google :)




2. Min familj
Jag har en så otroligt underbar familj och det är väldigt tacksam för! Jag skulle kunna skriva hur långt som helst nu om varför min familj är så bra, men det känns som att många förstår bara jag säger att "de är bäst!". Närmast hjärtat finns mamma, pappa, bror, mina 2 systrar, mormor, morfar, farmor och farfar. Livet vore knappt hälften så värt utan er i mitt liv, och jag älskar er allihopa ♥

Jag och farfar


Jag och pappa


Mamma och jag (lite sådär bild hahah ;))


Min älskade bror


Saknade syster


Lillplutt syster


En tavla jag gjorde till mormor och morfar i julklapp :)




3. Shopping
Isn't it obvious? ;) "Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa!" Hahahaha sååå sant





4. Musik
Musik påverkar mig sjukt mkt, precis som många andra. Det kan avgöra hur mycket jag orkar springa i gymmet, hela mitt humör osv. Fast en sak som är lite tråkigt med mig är att jag främst minns saker genom lukt och ljud. Så tex vissa låtar klarar jag inte ens av att lyssna på om jag har något dåligt minne till dem. Lite tråkigt faktiskt eftersom man inte har nåt väl ibland om man är på en allmän plats eller så :( Men oftast får musik mig mycket gladare även om jag var glad innan!

Det här är några av de låtar som alltid gör mig glad:

Mr Brightside - The Killers


För en lång lång tid - Håkan Hellström


Collide - Howie Day


Warra warra (brutala flumlåten :D)


Stamp on the ground - Italobrothers (för att jag tänker på tjockisen som dansar på youtube HAHAHAHA)


You're gonna go far, kid - The offspring


Blir faktiskt som gladast av damplåtar hahah vet inte varför! Skulle kunna lista mååånga fler damplåtar än de 3 längst ner. Jag blir helt galen av sån musik hahaha!



5. Umgås med mina vänner
Såklart! :) Så är det ju alltid. Behöver inte skriva mer känner jag för det krävs ingen förklaring.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0