tips!

hejhej =)

tänkte bara tipsa om ett jättebra torrschampoo som jag använder. fast jag antar att ni som använder torrschampoo också använder samma märke.. jag använder iaf proffs =) såhär ser den ut:



som ni kanske vet så är det bäst för håret om man bara tvättar det 2-3 ggr i veckan, eftersom schampoo sliter på håret. håret (eller hårrötterna?) är så smart att det faktiskt vet hur många dagar det har på sig att tillverka fett innan det blir tvättat igen. och brukar man tvätta håret varje dag, så vet faktiskt håret det och börjar producera fett nästan direkt. men om man däremot tvättar det var tredje dag så tar det längre tid innan håret blir fett. visst låter det konstigt? men så är det faktiskt! visst kan det kännas äckligt att tvätta håret så sällan, men bara för att man inte ska duscha håret så betyder ju inte det att man inte kan duscha kroppen? det gör jag varje dag! förut tvättade jag håret varannan dag, men nu har jag tvättat det var tredje dag i ungefär ett halvår och jag känner verkligen skillnad på hur fort det blir fett. fast jag tycker ändå att det känns fett tredje dagen, så då använder jag proffs torrschampoo. jag har knäppt lite bilder på hur mitt hår ser ut den tredje dagen efter att jag har tuperat det litegrann och haft på torrschampoo. something like this:






fint va? =) fast däremot tkr jag att det kan kännas lite fett när man tar i det, så jag brukar alltid sätta upp håret den tredje dagen. men det ser inte alls lika fett ut som det gör innan. det fungerar superbra!


ta hand om erat hår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0