torra läppar?

är du som jag och får torra läppar på vintern? då har jag ett superbra tips till dig! :D

3 steg för silkeslena läppar:

1.
ta en tandborste och blöt den med lite vatten, "peela" sedan bort det torra på läpparna genom att gnussa med tandborsten både rakt över läppen och uppifrån&ner. om borsten blir torr, ha på lite mer vatten. det är vanligt att det börjar dunka i läpparna, det är blodcirkulationen som går igång så det är ingen fara =)

2. ta en ganska "hård" handduk och gnugga lite mot läpparna. avsluta med att dra handduken över läpparna som om du skulle torka rent munnen.

3. på med lypsyl! läpparna kommer vara superlena det lovar jag ;)

det är väldigt viktigt att inte dra bort lös hud på läpparna om du är torr, då blir det bara värre och det gör ont!



tänkte även dela med mig av min hemlighet för att få fin färg på läpparna utan läppstift =)

♥ börja med att göra de 3 stegen för lena läppar, så du inte är torr när du börjar.

♥ ta sedan på concealer på läpparna, jag använder h&ms. var inte rädd att ta mycket för att du tror att det kommer se "fjortis" ut, för det gör det inte sen när du är klar. men överdriv inte, det ska vara måttligt, så att läpparna får en ljusare färg.

♥ ta sedan ett läppglans med mycket rosa färg i, jag använder loréal paris glam shine 6Hr i färgen "always pink" nr 102 =) ha på ganska mycket läppglans så det inte syns att du haft concealer på läpparna.

♥ ta sedan en bit toapapper och bit i det så att du får bort överflödigt läppglans.

♥ woila! det ser ut som att du har ett glansigt ganska ljust läppstift på dig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0