gbg!

åh, jag längtar tillbaka till mitt göteborg. längesen jag va där nu, sommaren 2008 var senast. jag har alltid haft en sån enorm kärlek för götet. jag har släkt där, så vi va där lite då och då när jag var liten. ända sen dess har jag alltid vetat att det är där jag kommer hamna. ingen kan stoppa mig, efter studenten drar jag dit för att stanna! jag minns när jag var där sist, det var när jag träffade julia. när vi skiljdes åt utanför liseberg så skulle jag gå och möta mamma och pappa, och medan jag gick där ensam längs gatan så bara.. njöt jag. jag minns att jag tog ett djupt andetag och bara andades in hela göteborg. det är så otroligt fint där.. havet och alla avenyer. även fast det till ytan är sveriges största stad (har jag hört) så är det ändå ett helt annat tempo där än i stockholm. där känner jag mig stressad även fast jag har flera timmar på mig att gå runt och strosa, pga att alla flänger runt överallt och det känns bara som ett stort kaos. men så är det inte alls i götet tycker jag. det känns mkt mera avslappnat, det är som en helt annan miljö. plus att jag älskar göteborgare, så jävla sköna är de tkr jag! både dialekten och sättet de är på. nä usch vad jag saknar göteborg, jag längtar otroligt mkt tills jag äntligen är där!

I ♥ GÖTEBORG









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0