Dag 9 – Min tro.

Här vet jag faktiskt inte riktigt vad jag ska skriva. När det gäller religiös tro så har jag ingen, jag är ateist och har varit hela mitt liv. När jag var liten så provade jag på att sjunga i kyrkokör och sådär, men det var inget för mig märkte jag fort. Jag har alltid tyckt att det har varit lite väl präktigt att höra prästen prata om gud när man var i kyrkan med skolan på låg och mellanstadiet. Jag repekterar helt folk som har tro, och som är religiösa. Jag själv är det helt enkelt inte, och det är inget jag har valt utan jag tror jag föddes så. Man kan inte fejka en känsla av samband till nåt tycker jag. Jag tycker iallafall att kyrkor är grymt fina, men tycker inte så mycket om att vara i dem. Bara om det är lucia eller skolavslutning eller nåt sånt. Då kan det vara riktigt mysigt! :)

Däremot tror jag på andra saker, t.ex. så tror jag stenhårt på att allt händer av en anledning. Ända sedan jag började tänka så, så har jag haft en mycket positivare inställning till livet. Det är så mycket lättare att ta tag i svåra situationer om man tänker så, och även att komma över svåra saker.

Sedan tror jag på karma också, "what does around comes around". Jag tror att dåliga människor kommer få tillbaka för saker de gjort förr eller senare, även om dåliga saker händer bra människor också. Men det kallar jag istället otur. Inte slump, utan otur.



hade ingen passande bild till texten så fick bli en på ett litet mongo :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0